sahabat ana!!

Monday, August 29, 2011

satu pagi di hari raya..

Allahuakbar allahuakbar.. lailaha illa allah.. Allahuakbar.. allahuakbar walillahilhamdu..

Berterbangan lafaz itu ke angkasa. Sebahagiannye sayu mengetuk gegendang telinga.. sebahagian lagi hilang bersama terik mentari. Hati kite hari ini bercelaru.. ada yang seronok x terhingga.. ada yang sedih mengenang dosa.. ada yang.. yee. Datang x per, x dtg pon x per.. apa yg dtg?

SYAWAL..

Allahuakbar allahuakbar.. lailaha illa allah.. Allahuakbar.. allahuakbar walillahilhamdu..

Lagi, lafaz itu tersebar ke seluruh pelusuk bumi.. pujian bg tuhan.. kebesaran bagi Allah.. entah kenapa, sampai sekarang pelik tu masih di fikiran.. bukankah takbir itu sepatutnya dilaungkan dengan semangat.. ya.. kite menang menentang nafsu.. ya, aku juga sedang dlm mujahadah.. menenangkan rindu kepada sahabt2 dlu.. aku terlalu rindu!

Tapi serius, lafaz takbir itu makin menjadikan hatiku sayu.. aku makin terkenang pada mereka.. dlu, kami boleh berpuase dalam medan perjuangan yg same.. skrang masih berjuang, tp tmptnyer agak berlainan.. mmg berlainan.. kalau dulu, aku x bangun, ko kejut.. ko x bangun, aku kejut.. atau pon kekadang, aku x bngun, kite same2 x sahur.. haha.. tapi skrang, aku tertunggu ko kejut aku.. walaupon dlu ak tengking sbb maleh bngun.. skrang, aku rindu nk ko kejutkan aku..

Allahuakbar allahuakbar.. lailaha illa allah.. Allahuakbar.. allahuakbar walillahilhamdu..

Raye tahun ni x lame.. harapnya mcm tu jugak kesayuannye.. biar raye menjadi pembakar semangat .. biar aildifitri menjana diri yg kuat.. dan, kepada semua.. yg membace, yg x membace.. selagi sempat, ampunkan lah diri ini.. cukuplah aku mengetahui, aku diredhai.. andai diri ini pergi awal pagi esok, aku harap maaf dr kalianlah yg dpt menyelamatkan aku dr siksaan dose diri sendri..

Ampun..

1 comment: