sahabat ana!!

Sunday, November 6, 2011

eee! syaitan..

Salam alaikum

“ hairi.. tidor hairi.. jgn blaja.. tidor.. haheho.. ko x kan masuk kalo ko x tido.. tidor La.. hahah!”

Ini la yg di ckp dek kawan aku mse ak ngah tersenggok senggok blaja physicx.. die ckp je mcm tuh terus aku gelak dan terjaga.. tp x gak bace physic.. mmg penat.. rate2 semua budak kelas tuh da lena berenang dlm lautan air lior diorang.. tengah hari tuh kitorang buat aktiviti.. haih penat..

aku terpikir bende lain.. aku terpikir.. kalo la betol syaitan tuh aku boleh Nampak, mungkin kah itu reaksi gue? Cube korang bayangkan.. kalo la korang bole Nampak syaitan tu gode korang.. haha.. aku rse x mungkin satu reaksi jer.. yer la manusia lain2.. reaksi musti banyak ean?

Reaksi kalo Nampak setan menggode :

1- 1-Mungkin kite makin kuat beribadat sbb nak kalahkan si setan durjana itu

2- 2- Mungkin kite terus sapa syaitan dan berkata “hai saudara..!”

3- 3-Mungkin syaitan pon x brani kt kite tngok kite pnyer perangai mengalahkan die..

4- 4-Rse nk ketok je si setan ni.. mengacau jer,,

5- 5-Biar kan setan dengan tugas die, kite dengan tugas kite..

Mungkin tu la antara reaksinyer.. tp yg sah adalah pastinyer wujod hikmah kalo ALlah da kate kite x bleh nak tngok si bende alah tuh.. ko bayangkan setiap mase kite nampak.. x ke seksa nak buang air.. die pandang je kite.. haha.. pastu, kate org, setan ni bertimbun2.. kalo nampak musti hidup sesak nan die jer.. alhamdulillah !

Kate akh sufi : apa yg cube ak nk sampaikan ialah, ad baeknyer jugak setiap kali nk buat burok, kite ingat kt syaitan.. dengan tuh, kite dpt tahu ini semua boleh membuatkan die ketawa atau mnangis hiba..

oh yer.. budak yg menghasut aku td tuh adalah syahmi.. kawan aku.. haha.. die ni lawak. Senang gile gelak.. rp baran skit ar.. tp korang musti akan setuju nan aku kalau aku ckp die ni comel gile kot ! haha.. eh, asa lak melalut citer psl syahmi ?

No comments:

Post a Comment