sahabat ana!!

Saturday, June 11, 2011

Salam alaikum..
Perhatian, jika anda bukan 3 siddiq 2010, dinasihatkan anda supaya jangan teroskan pembacaan.. takot jeles.. mhaha… catatan hari ini akan menjadi saksi kisah cinta antara kami.. cinte ukhuwah antara ahli2 3 siddiq 2010.. ianya mungkin x dpt dilalui kembali, tetapi fikiran akan menjadi medan ingatan, dan hati akan menjadi medan emosi..

Satu perkataan untuk ahli 3 siddiq 2010..

1-愛してる !!

2-我爱你 !!
3-Vi amo tutti !!
4-당신을 사랑합니다 !!






Hurm.. Nampak macam banyakkan? Tp x..ianya tetap mengandungi satu makna suci.. teringat dlu maen translate2 nan tiqa..
baiklah ahli 3 siddiq.. cuba kalian lakukan apa yg aku arahkan ini secara ikhlas.. bukalah tirai 2010 yg sudah kite tutup hari itu.. kalian akan lihat, ianya merupakan sesuatu yang tidak patot ditutop.. ianya mengandungi sesuatu yg x kan dpt kalian berikan kembali pada diri kalian.. apa die? KENANGAN!

Biar aku buka tirai itu setakat mane yg aku mampu.. setakat mane yg aku igt..
Hari pertama dikelas itu aku sudah membayangkan susasan senyap sepi tanpa suara selama setahun! Kerne ak tahu.. yg terpilih dlm kelas uh sumernye budak2 pandai.. dan apa rasanya aku terpilih masok ke kelas sebegitu? Well jangan ditanya.. bermacam2 perisa perasaan bergaul bercampur aduk membentuk sebatian! Aku rasa skolah ni punyer system pengelasan agak kurang.. macam mane ak boleh masok kelas ni? Apa la punyer skola!

Jd, nak buat macam mane? Teroskan je la idop.. time tuh, 2 siddiq 2009 x ramai kluar.. ada beberapa budak yg masok.. bdak2 amanah.. lukman, tiqa nan sape2 ntah ag.. dek kerana ak x brape knal plak nan tiqa uh, aku buat x kesah jer la.. walaupon dad pt la beberapa cerite mngenai beliau uh.. ap la..

Dlukan 3 siddiq kan, diorang slalu kate aku mcm nih : mamat bagak bajet.. memekak ! menyanyi ! mencapap ! batak giler r ! (ini blog ko ttiqa!).. diorang kan semua x ske aku.. laki ke, perempuan ke, same jer sumer.. tp ko igt x aku dduk kt klas tu sampai ptg2.. semua org ajak ak g solat asar ak sruh diorang gerak dlu… aku akan dduk dlm klas ni, tengok luar.. tulis bende (rahsie!).. then ad penah skali ak mnangis (aku tipoo nih, jgn cayer yer>?).. well, kalo ko nk tau la kelas, diawal2 kmasukan aku kedalam klas nih, aku x brape rela.. ak x brape suke.. kalo kn diikutkan, masok samsmel pon aku x ske dlu.. sbb sumer bdak2 nyer ramai yg benci aku time uh (skrang pon yer jugak!).. tp last2 ak biarkan je ler.. walaupun skali skala kne pulau nan budak2 laki, x kesah2..

Haha.. da bukak tirai ni, ternmpak plak satu kesah.. aku igt lagi, aku x ske org tengok ak buat keje.. khusunya mnyapu sampah.. so, satu pagi ak dtg awal.. mmg x de org lagi kt situ..aku pon mnyapu setengah kelas.. last2 ad org dtg.. pompuan plak uh.. da la ak sensorang kt sni.. haih 3 siddiq, kalo la ko bole berubah bentuk menyerupai lelaki, da lame ak sruh ko teman ak.. tapi x bleh kan? So ak berenti mnyapu.. letak penyapu kt blakang, then aku bla.. tngok2, citer aku da kluar kt blog org..(macam mane citer cam uh pon kluar kt blog?) blogger tersebut kate aku ego, campak penyapu kt blakang.. membuktikan bhawasenyer benci nyer umat samsmel kt aku time uh! (skarang pon yer jgak..) tp x kesa la.. citer lamer..

Haha.. aku igt lagi time da knal si tiqa ni.. ap la oo die nih.. panggil org pakai nme bapak.. nsib baek ak x ske panggil nme bapak ko.. sbb nme bapak ak lg sbb dr bapak ko! :p.. mhaha.. time tu mmg satu kelas uh laki mnyirap nan ko.. tulah, buat jahat kt Muhammad hairi lagi.. mhaha.. alah, x per la tuh.. lagipon, mmg ak x disukai ramai pon time uh.. ramai mnyampah jer.. muke da la sebengis syaitan.. haih..

Yg peliknye dlm lembaran kenangan2 nih, ak pelik sesuatu.. korang sumer x ske nan aku.. ckp sumer blakang2.. walaupon ak tau korang ckp sumer uh.. halimah nan naimah jer ak rse x.. yg laen2 uh x tau la.. kalo tertuduh, minx map yer.. persoalannyer, knape kalo korang buat bende2, aku usha jer korang diam.. aku pnye muker jahat ker? Ap la.. tapi tulah istimewanye korang muslimah 3 siddiq.. itulah yg aku x kan lg dpt carik.. korang mmg sgt bersmangat.. sgt active! sgt kreatif!


Then tringat time teacher eachah mngajar.. haih.. lawak2 jer.. walaupon x ramai gelak lawak2 die.. teacher eachah sgt syg kt fathi ooo kalo prasan.. mcm2 die sanjung si fathi.. mhaha.. x nak jeles2.. ap la.. ak ad cikgu adrine! Mahaha.. walaupon die ske kt nik.. mhaha..

Haih nik.. ketua kelas pling kesian dlm idop.. kne buli relex jer.. igt g kitorang panggil die intan payung cikgu.. mhaha.. sian die.. nik, minx map slalu buli ko.. ak sedih gile time ko ckp ayah ko mninggal nik.. ak mintak map sgt buli2 ko dlu.. tp ko mmg la gile hensem.. mmg gile pandai.. ko bole Berjaya nik.. percaya la.. ko bole..

Tringat lg dlu, kalo ad org kutok halimah musti sume org back up.. jgn ad yg kutok die.. mmg x ramai pon ckp ap2 kt die.. die baek!! Haha.. hurm.. hai la knangan.. hail ah waktu.. bole x ko tunjuk skit belas ehsan ko supaya dpt kitorunk kembali mcm dlu..?
Hei2.. ak tringat satu keash.. ak ternampak si tiqa tido! Eh, itu kesah ker? X kesah la.. haha,, sori tiqa.. dlu mmg kite benci membenci (chewah ayat..).. tp da tak.. ko dpan2 ayat baek jer kan?> ap la.. mhahaha. Hurm.. fb2.. ko la nih.. tringat lagi kperitan ko buat kt aku tiqa.. tp x per.. da x de hal da.. nanti ak doakan la sbp ko eah? Mhhaha,,

Buat 3 siddiq.. kelas2, kite rindu sgt kt kelas.. kelas sehad..? kelas jgn lupe tau, kami la penghuni kelas tuh yg paling hebat..( yg lain jgn marah yer>?).. klas jgn lupekan kami.. kite saying sgt kt kelas.. nanti kalo ad mase, kite jumpe lagi ea? Walaupon mungkin kite x dpt la nk blaja lagi ramai2 mcm dlu.. tp, still kite nk tngok2 kelas.. kite syg sgt kt kelas..hurm..

Tiada harta yg dapat membeli jiwaku ini yg sayangkan mu,
Tiada peluntur yg dpt melunturkan kau dr ingatan ini,
Dihati ini tempat mu agak tinggi,
Maka ku berjanji melebarkan namemu di dunia ini!

No comments:

Post a Comment