sahabat ana!!

Saturday, October 29, 2011

may Allah always....

salam alaikum..

I always pray to god to always :

  • · Bless you a lot
  • · Make you humble even when you hot
  • · Make you like whatever you got
  • · Make you smile when you are happy or not
  • · Love Allah, the only god
  • · Pray for me the same thing I pray for you, and I know you would!

Okay.. aku tau mngarut.. bende2 ni aku buat time amik SMA itu hari.. aku rindu kwn2 aku kot! Jadi dalam pekse tuh die bg 2 jam, aku ad mse lebih sejam.. dari aku tidor sampai basah paper aku, baik aku mngenang waktu nan indah bersama kawan2 aku.. mhaha. Ap la..

Sebenarnye time uh aku teringat balek salah silap, jahat keji, hine tudoh aku dekat kawan2 aku.. well Allah tu mmg sangat penyayang.., die masih bg aku kwn2 walaupon aku bnyk buat jahat kt diorang.. sepanjang aku hidop, belom ada kawan aku yg buat aku benci kt die sampai kne buat group membenci die.. eh, ap ayat ak ni? Phm kan?

Dulu aku ingat, aku je yg dianiaya… aku je yg buat baek kt org.. salah… mase tu pikiran sempit (skarang luas ke?).. mata pon tertutop je dr tngok masalah sendri.. ustaz aku kate, dosa tu menggelapkan hati.. so, bile hati da gelap, mane la kite nak Nampak yang jahat kt kite kan? Contohnyer, kertas hitam kalo korang letak titik hitam lagi, x Nampak sgt kan? Mcm tu la aku kot..

Haih.. bile la dapat jumpe balek.. tp tu la masaalahnyer, skarang mase x jumpe rse bersalah.. dah jumpe nanti star tar balek perangai lame.. biase la tuh.. biase ? JGN LA BIASEKAN !! ustazah aku kate, dalam menangani masalah tabiat ataupon kebiasaan, gune kan mantera hikmat ini : baikkan ap yang biase, biase kan apa yang baik !..

Akh sufi said : kate hukama`, muhasabah sesaat itu lebih baek dr solat sunat 1000 rakaat.. kawan2 x selalu ad dengan kite, tp jgn plak kite lupe kt die.. bak kata kawan aku zahreth : Good friends are like stars…. You don’t always see them, but you know they are always there.

No comments:

Post a Comment