sahabat ana!!

Friday, October 28, 2011

sian babit saya!



Salam alaikum..

Buat pengetahuan semua, ada berite sedih yang aku dapat mase ibu aku datang melawat ahad lepas.. nak tau apa? Babit aku meninggal dunia kerana dibunuh kejam oleh anjing2 penjajah.. eh bukan anjing penjajah, ni anjing betol..

dalam kenangan la babit comel ku ini..

anjing2 tu bukan makan sangat pon arnab tuh, die robek2 kan je.. korang tau x macammane ak rse? Ak terasa sepertinye hatiku ini turut dirobek sama.. haha.. drama plak aku.. sebenarnyer, ak x mo la sedih sgt.. bukan arnab hak milik mutlak aku pon.. itu kakak saya punyer.. ok tapi saya turut serta dalam aktiviti menjage arnab tu tau x?! so aku tetap merasakan kehilangan yang same..kuang ajar nyer anjinG! dasar anjing!

anjing:apa salah aku? mmg mknn aku kan?

dah dua babit meninggalkan aku ketika ak tiada dirumah.. sekor tuh pergi terjun masuk kolam.. teringin sangat la tuh nk mandi same nan kitoerunk.. anjing2 tu bukan makan babit aku je, sekali ayam2 kitorunk yang ad lapan ekor tu die mkn.. tinggal sekor jer.. itu takpe lagi, ini ayam sekor tu pergi nyer relax dalam bilik aku.. nak je aku bunuh sekali.. tapi, kesian pulak die.. aku halaukan jer..

nasib baek perasaan ku ini tak aku bawak bersama dalam periksa sma aku.. hah! Aku luper.. aku da abih SMA! Haha.. ape la bangge.. doakan le aku mumtaz er kawan2!

Berbalik cerite aku pasal babit tadi, adik aku kate kalau ak ad mase tu, aku x kan sedar bende tu babit.. da macam daging je yg tinggal.. mnyirap pulak aku kt anjing uh.. aku tngok gambar babit nan ayam aku yg kne robek2 tuh, teringat aku kat pesan ustaz padil dulu.. kalau hati x de iman, ianya akan dirobek2 dek syaitan sewenang wenangnyer..

Jadi logik x, kalau aku cakap kalau hati kite da kne robek dengan syaitan, hati manusia tu x nampak mcm hati manusia lagi.. logik x? macam babit yang da x nampak mcm babit selepas dirobek.. jadi qias ak disini dipahami x? pahamkan? Kalo x paham nanti tanyer la doktor knape minda korang ni x bleh berkembang.. ni mesti kecik2 x mkn ‘anmum essential’ nih.. hahha.. aku pon x mkn bende alah tu.

SYAITAN:ANJING

HATI:BABIT

IMAN : REBAN PENUH CIRI2 KESELEMATAN


Kesimpulannyer, iman sememangnyer perlu kalo korang nak hati yg penuh dengan sifat kemanusiaan.. lainle kalo korang nak hati yg dirobek syaitan.. nanti x nampak mcm manusia.. jadi la korang DARWIN.. haha!

Akh sufi kata : hati kalau penuh iman, x kan ada ruang buat syaitan.. hatta dalam hal buang air besar pon diorang x leh nak masuk campur.. SYAITAN tu ibarat anjing.. oh yer, sebelom aku lupe.. BABIT : BABY + RABBIT .. haha..

2 comments:

  1. hehe,,huhu..sedih je cerita..banyak bersabar.. ade yang lebih baik..mumkin.. ;)

    ReplyDelete
  2. ok paham perasaan kau..
    aq punn kehilangan hamster *yg lg comel dr hang punya babit* aq tahun lepas beberapa hari sbelum pmr start~

    ReplyDelete