sahabat ana!!

Monday, December 5, 2011

sediakanlah kaffan..

Salam alaikum..


UWEK…. Uwekk.. uwek..




Terjage aku.. qaid nangis lagi!! waih.. dari pkol 1 ptg sampai kol 2 baru dpt tidorkan die.. sape lagi kejutkan die nih? Tadi aku kne tidurkan sebab ak yg jagekan, skrang spe? jap.. pkol berapa ni?

2.10 ptg

Hargh!! Penat la mcm nih.. korang tau x? mmg la bukan aku susukan.. er.. aku mane mampu susukan..! apa la.. tp aku yg x dpt tido bile Qaid nangis.. tau x? haih.. kne la bangun.. eh, tunggu sekejap.. qaid da senyap.. hurm.. bagus la.. sape yg senyapkan nih.. aku nak sambung tido.. tapi aku intai jugak nak tengok sape yg tenangkan qaid..

IBU

Aku tngok ibu la yang paling sabar dengan Qaid.. walaupon yes, akak ipar aku bole dikatakan lagi bersabar, tp iu tetap jugak org yg dapat diamkan qaid, atau bhase lembutnyer tenagkan qaid.. mungkin korang bole timbulkan isu bahawa ibu lbih berpengalaman.. tpi bg aku, ibu ttap paling penyayang..


Betapa ibu x pernah merungut jenguk qaid menangis.. tahu x sape yg aku Nampak ketika ibu memeluk qaid? Ak Nampak aku ibarat qaid.. erk.. mmg la aku x secomel qaid.. tp semsestinya itulah reaksi ibu jika aku merengek ketika aku kecil dulu.. bergegas..

Teringat aku pulak.. mase ibu berleter marah dekat aku sebab x buang sampah.. (er.. ak x sngaje! Ak luper!) telinga aku kalau boleh ditutop tanpa dilihat aku dah buat.. perasaan menyampah mmg singgah.. hati pulak cube setan bakar2kan.. mcm aku dengar2 je syaitan ckp,

“ko marah je mak ko tuh.. marah jer keje..”

Tapi aku belom pernah tengking ibu lg.. dan aku harap ak x kan.. macam mane ibu boleh bertahan aku merengek kecik2 dulu.. siag malam pagi ptg.. ttap ibu berjage.. padahal ak dengar skit je ibu ckp ak da rase sakit.. same ada telinga aku berpenyakit atau…

Hati aku berpenyakit!

Ya Allah.. berapa kali aku mohon ampun dari ibu? Sedang die slalu memhon ampun utk aku dr Mu?! Korang yg bace, pernah ingat berapa rungut kite berbanding senyum dan tawa yg pernah kite bg pada dia.. er.. maksud aku mak k0rang msing2 la..

Mase kite naek menyampah dengar die berleter,pernah fikir kenapa die x mnyampah dngar kite nanges kecik2 dulu? Sbb kite ANAK DIE! Pernah buang perasaan mnyampah tu dengan perkataan DIE MAK KITE?


Kalo kite da mule bosan dengar suara ibu.. pergi la bersiap dulu.. belikan air mawar.. kapur barus.. kapan.. nak buat apa? Korang pergi la mendengar suara malaikat kubur kalo x mahu denagr mak korang punyer suara.. or, mungkin lebih korang suka.. die pergi dulu.. skurang2nyer korang da sediakan keperluan die utk pergi..

Qola akh sufi : pernah jumpe org lain yg boleh saying kite mcm ibu? Tapi kite yang selalu sayang org lain lebih dr ibu.. percayalah.. andai ibu disuruh pilih yang mane harus pergi, antara kite atau die.. pasti die menawarkan diri utk pergi..buktinyer? die berjuang bermati mengelarkan kite hidup! Tidak mungkin die ingin melihat kite mati!

No comments:

Post a Comment