sahabat ana!!

Sunday, February 5, 2012

ini sma! (pinggan aku)



As Salam alaikum

Lepas tu.. (sambungan cerita lepas..)

Aku turun pentas, duduk dekat belakang.. aku terblurr kejap.. (mmg selalu pon lepas amik result aku blur) haha.. aku terlupe, mmg aku mumtaz, tapi berapa peratus aku? Kene tengok nih!

Dan..

90.0%

Kerk.. 90 peratus? Atas pagar?

tak payah la bangge sangat hairi oi!! Atas pagar je pon.. tepat2.. kalo Allah x tolong, ko x dpt ape.. ko tengok orang lain, dapat mumtaz sufi, dapat mumtaz dengan peratus tinggi2.. ko ? alah ciput.. ko diam je lar..

ayat ni bermain2 sekitar ear pinna aku.. menjurus lah ia ke auditory aku, dan masuk ke cochlea lantas di terima oleh nerve auditori, dan ditukar oleh otak sebagai maklumat yang dapat difahami.. (korang nih bace phm ke nih?) haha..

sape yg cakap? Aku sendiri.. aku sebut apa yg aku pikir.. huh.. ape la sangat nak bangge.. tengok senyum asip, tengok sengih shukor.. tengok muke rahimi, tengok bibir daus, dan bayangkan macam mane hati adib sebagai lelaki sulung mumtaz sufi ? walaupon die x de kt situ ? bayangkan la.. aku ? alah atas pagar..

dan dengan pemikiran ini aku tidur malam tuh.. tahu apa? Allah sayang aku.. bukti?

Malam tuh aku tidur, aku mimpi aku dekat dalam satu restoran.. aku punyer hidangan pergh!! Ketam masak ape ntah.. tapi nampak sedap gile.. tapi aku terbau satu lagi lauk.. bukan bau ketam nih.. erk! Aku nampak org sebelah aku mkn itik panggang. Sup lobster bersama lobster2nye sekali. Ergh! Sedap gile..

Dalam mimpi tuh aku menegeluh.. alah dapat ketam jê? Tahu ape? Straightly lepas aku ckp mcm tuh, datang sorang mak cik duduk semeje dengan aku.. die mkn ape? Nasi dengan ikan masin.. die tersenyum!

Then aku terjage. Yes! Tepat2 itulah surah luqman aku dengar.. ada orang pasang kt surau..

Aku bangun dengan tersenyum.. dengan kalimah mulia. ALHAMDULILLAH.. aku terlupe melihat pinggan aku sendiri.. sibok melihat pinggan orang lain.. aku terlupa ada yang lebih x bernasib baek dari aku.. buat apa mengeluh? Boleh jadi tinggi ke result?

Akh sufi kate: haha! Baru ada pengajaran.. hurm.. kite susah ingat apa yg kita Ada.. tapi sentiasa ingat apa yg orang lain Ada.. lantas mengharap apa yg tak Ada ditangan kita menjadi milik kita.. tapi sayangnya, yg kt tangan kita x cuba kita syukuri.. belajarlah qanaa`ah.. cukup dengan apa yg Ada.. bile rase tinggi, pasti Ada yg lebih tinggi. Bile rase rendah, pasti ade yg lg rendah.. kan?

“jika kamu bersyukur akan nikmat ku, akan ku tambah.. tapi jika kamu kufur, sungguh azabku amatlah pedih” (Ibrahim:7)

No comments:

Post a Comment