sahabat ana!!

Friday, March 30, 2012

T.T. : Try Tiru!

Salam alaikum

Petang tu akak aku datang sekolah. Dengan adik angkatnya merangkap terus akak angkat kepada aku.. jangan cakap aku perasan ea?! mmg la aku x diiktiraf jadi adik angkat die. Cume autmatikly la kan aku tumpang akak aku punyer adik angkat. Haha.. ok2..

Malam tuh mpp buat usrah agi. Banyak pulak game die.. dan yup, aku nak cerita satu game yg agak2 bagi idea sikit kat aku. Tahu game ape? Aku x tau name die.. haha.. ape aku nih.. tapi yang penting aku tahu mcm mane mainnyer.. aku bagi name kt game ni eah ? game nih aku bg name TRY TIRU !

Kenapa name die cenggitu? Sebab game die berjalan mcm nih :

1- setiap kumpulan hantar sorang wakil

2- lepas tuh fasilitator (kununnyer) bisik kat telinga name salah sorang mpp untuk di tiru.

3- pastu korang lakonkan la apa yg terdaya nk bg org teka korang tngah lakonkan sape..

yang ni x mo tiru! :P


haha.. tapi ada pantang larang gak game nih.. antara perkara yg haram, sama taraf seperti haramnya faceb##k kitorang. apa yang haram:

1- of course La korang x boleh sebut name orangnye.. ape guna main cenggitu.. chitpodah..

2- dan juga, korang x boleh selambe2 je kluar kan suara. So cacat sebentarlah mpp tuh dengan sendirinya. Mhaha (tapi still aku x bisu ea?! Aku x bisu sebab Lidah aku comel! Mhaha)

3- korang pun jangan nak amik jalan senang. Antaranya ? korang pegi tunjuk je sape orangnya.. mhaha.. ni la aku nak buat mule2.. kan senangkan ? hahaha

jadi permainan bermula. Kumpulan aku ni hantar sorang budak. Ko tau sape ? gue la. Orang yang kene aku lakonkan, erk.. fariesya.. susah giler ! aziana yg bagi namenye. ni si aziana nih saje2 menyusahkan aku nih.. haha.. tapi x per, akan ku cuba membuat yg terbaek punya.

Dan akhirnya aku berjaya dengan mahir semahir maher zain.. cehwah! Haha.. habis ape citernyer? Hurm. Korang tahu? Apa yg dapat aku nilai?

Semua kawan2 mpp yg cube meniru tu termasuk aku, bile cbe try tiru ahli mpp lain, kitorang jadi.. jadi.. PELIK GILE!! Haha.. serius. Bayangkan orang seperti saya, berkelakuan seperti fariesya. X kenal sape fariesya? Erk.. aku just boleh cerita orangnya baek. Lembut bahasa. Lemah lembut. X bnyk ckp. Haha.. bagai langit dengan bumi dengan aku!

Hakikatnya, menjadi orang lain untuk menjadi hebat, nampak pelik la! Bukan je nampak pelik, rase pelik! Mungkin aku pernah cerita dalam post aku yg lepas. Tapi bile da alami baru aku terasa. Pelik! Haha.. hakikatnya, diri kita sendiri ternyata hebat! Hebat dan x pelik. X yah penat2 pura2 jadi org lain. Just jadi diri sendiri, tapi still hebat. Kalo la semua org pikir diri x hebat, sah2 org yg hebat2 x jadi hebat.

Akh sufĂ­ kate : huha.. mcm agak kosong post nih.. tapi, apa yg cuba aku sampaikan, dalam dunia, kalau kita menjadi orang lain, kite xkan jadi ape2.. kita adalah kita dan kite hebat dengan diri sendiri. And then the world akan dipenuhi dnegan org2 hebat tapi berbeza.. nanti wujud dunia yg berwarna warni tapi still bersatu! Syoknye berimaginasi! Haha.. tapi seriously, pelik kenapa kite sendiri takut untuk menjadi diri sendiri.


apreciate ourself! thak you ALLAH!

oh yer.. nak tau x? dengan mengambil kira kehebatan diri sendiri, kawan saya bernama FIRDAUS YUSUF sudah Berjaya buat blog ma.. RAHIMI ASYRAF pon! Mhaha.. (saje promote kejap. Try le bace! Syiok!!)

No comments:

Post a Comment