sahabat ana!!

Sunday, April 1, 2012

nak popular? amik...

Salam alaikum

Aku: yo hairi.. ko ade blog?

Hairi : heheh tanyer pulak.. ad ler.. kite pon tngah bercakap dlm blog aku nih. Ade kenapa?

Aku: hurm.. bole aku tanyer? Kenapa ko buat blog?

Hairi: herk.. hurm.. ntah.. aku x pernah pulak piker sebab aku tulis blog nih.. mungkin sebab aku nak luahkan idea kot..

Aku: ko pasti tu jer sebabnya?

Hairi: hurm.. aku x tau la nk ckp aper.. best jugak ade medan dakwah mcm nih.. tapi walau ape pon aku da makin seronok !

Aku: hurm.. itu yg aku nk tau.. kenapa ko rase seronok or mungkin makin seronok?

Hairi: erk.. aku x tau La! Kan aku da ckp sbb dpt dakwah.

Aku : ko silap.. samada ko tipu aku, atau ko ditipu minda ko sendiri.. hakikatnya ko bukan seronok sebab tuh..

Hairi: ceh, selambe jê ko ckp. Abih tu sebab ape?

Aku: sbb follorwer ko da mencecah 100 lebih.. ko Just nak popular mcm blog org2 lain! Kan?

Hairi: ……… hei! Kenapa ko tanyer aku sume rnih? Kenapa ko ckp mcm nih?

Aku: kalo aku silap, kenapa ko selalu suruh org bace blog ko? Kenapa ko sampai sanggup kol org just nak suruh org bace blog ko? Jawab!

Aku terjaga. Huh.. aku bercakap dengan aku? Pasal blog ker? Hurm. Aku semacam tersedar.. ape yg “aku” ckp tuh betul.. ape niat aku tulis blog nih? Bahkan ape niat aku submit post aku kali ni? Aku terlupa.

sape nk follow? angkat tngn!!

Dulu, aku x kesah psl follower.. berapa pon aku x pernah kisah. Tapi kenapa aku makin syiok tngok follower? Hurm.. betullah kate org.. niat pon sesuatu yg abstrak.. x boleh dilihat. So ianya sangat senang terpesong. Ya Allah ya rab, betulkan niat aku! Dan ya Allah, terima kasih sebab tegur aku..

Cuma, aku rase bukan aku sorang je yg terpesong rasenye. Ramai lagi yg ade blog akan rase.. keseronokan di follow. Padahal bukan semua org yg follow kite tuh bace balek blog kite.. Jadi, x salah aku cuba selamatkan korang2 yg ade blog pulakkan?

Haha.. kenapa aku ckp mcm nih? Aku da bnyk kali tngok, bile kite follow org, kite akan ckp dengan comelnya “follow me back!! :PPP” .. haha. Kan3? Tapi sebenarnya ape motifnya? Haha.. just nak meyakinkan diri, bile ramai follower, kite rase popular.. cet! Hakikatnya, kite x perlukan tuh kalo kite bebetul hanya nak luahkan perasaan kan? Jadi fikirkan kawan2, kalo dakwah la niat kite, dakwahlah!

Berhenti sekejap.. tengok balek post2 lame kita.. terselit x ape yg kite niatkan selama nih?

Habistuh ri, salah ke aku nk popular dengan buat blog? Erk.. x salah3… silakan, teruskan.. amik3.. aku Cuma nak menegur rakan2 seperjuangan aku yg asalnya niat nye lain.. agar nanti bile keretapi terkeluar landasan, x jadi kemalangan. Sebab kite da tarik balek keretapinya..

Dan kalo korang ade niat lain dr ape yg aku sebut, x per.. teruskan le dengan niat anda.. nothing wrong.

Qola akh sufi: yerp! Ini la yg selalu terjadi.. tenggelam dalam dunia lain. Betulkan niat kawan2.. teruskan ape yg kite niat, dan cemerlang ler yer?! Haha.. ape la aku tulis nih?

Korang bole bace yg kt atas. Yg kt bawah ni x bace pon xper..

Aku lebih suka follow blog yg aku minat nak bace. X perlu aku “terpakse” bace nanti.. dan kalo korang minat nk follow blog nih, follow la.. kalo x mau follow, x per.. aku x de masalah..tapi still, jom dakwah pakai blog!

No comments:

Post a Comment