sahabat ana!!

Thursday, June 7, 2012

kipas main gegar2..




salam alaikum.
kawan2!! sape pernah penat? angkat tangan!!  hurm.. sape yang tak angkat, rasenya berdusta la die.. bak kata RAHIMI ASYRAF, Nampak benor nipuunyer..

  hurm.. mase tuh, aku kepenatan.. baru balek dari mane ntah.. aku naek tren mase tuh.. sebelum aku balek, aku duduk dulu dekat kedai makan.. aku pun tak mkan lagi mase tuh.. tangan menggeletar..nafsu makan aku dah panggil2 dah memandangkan bau makanan kat situ wangi2.. bau2 tuh tetiba macam syaitan tau ? kenapa macam syaitan ? die goda nafsu makan aku ! 


   haha.. ok.. tapi aku tahan nafsu tuh dengan pandang tempat laen.. aku tutup hidung aku.. (abang sebelah aku tetiba cakap dia tak kentot pon.. pape ntah..) mase tuh, aku ternampak satu kipas bergegar.. berpusing dan bergegar..

kipas yang ni tau? bukan yang bawah nih!! 


aku pun tetiba terfokus tengok kipas tuh.. dan tahu ape jadi ? aku tetiba rase satu dunia nih bergegar sekali. itu tindak balas sebab kepenatan kot..

     hei ! aku tetiba terfikir.. cuba korang kira berapa lame kite hidup.. lame kan ? (ikot umur la..) itulah bilangan hari kita berjuang teruskan hidup, kite makan, kita jalan.. jantuntg x pernah berenti kecut dan kembang pam darah.. darah x pernah berenti mengalir.. otak x pernah berenti berfungsi.. semuanya berkerja.. da bape tahun da.. ibarat aku yang berjalan hari tuh.. hampir sehari suntuk..

   apa yang pasti kite rase ? penat hidup.. dan pasti akan datang bende2 yang mengagnggu.. ibarat kipas tadi.. kalau kita focus dekat kipas bergegar tadi je, ape hasil?
bergegar terus seluruh kehidupan..  

  macam tu lah hidup.. akan datang yang manis danyang pahit.. bile focus hanya pada yang pahit, hidup jadi x best! terasa pahit je semua.. ade kene mengene x ?

Akh sufi : penat la ceritanya.. ceh.. hurm.. fokus yang baek lebih baik dari fokus yang buruk.. dari yang lain semua buruk, biar la yang buruk uh.. kalau asyik pandang yang buruk mmg semua jadi buruk ar..

No comments:

Post a Comment