sahabat ana!!

Wednesday, October 24, 2012

we shout when we miss


salam alaikum..

tuan hamba semua..


  Adapun hamba menulis, mengarang dan mengguris di blog ini pada yaum ini pada saah ini dan pada jam ini, adalah bagi melepaskan hub yg teramat lama tersimpan diqalbu kecil ini kerana sudah begitu lama tidak hamba menggambarkan coretan minda ini ke blog penuh warna biru nih..
( Nampak tak aku tgh blaja bhase arab nih?) hahaha



korang kenal tak nur feetri.. or kalo nak lebih kenal orang panggil pembuat muka duckface “ I have sore eyes”.. yang keluar kat youtube tuh.,. kenal? anda masih x kenal? tgok gamba die dibawah ni.. kalo nk tgk kt youtube, taip je sore eyes...

aku terpaksa letak.. 




dah? baik! kalo nak lagi best, sila pergi ke komen bawah youtube tuh.. atau kalo x nak tgok komen kat youtube, korang bole pergi kebanyakan blog.. bende yang same aka korag dapat.. apa dia?





kutukan, tohmahan, ejekan, dan sebagainya.. betul?






kalau korang jumpa ada blog yang memuji beliau atas dasar keikhlasan, sila tolong pastekan kat comment.. boleh?







banyak yang bertanya, apa motif die bagitau kat satu dunia dia sakit mata? apa guna die bitau kat satu dunia doctor bagi die mc? apa masalah dia? die tak boleh ke bagitau semua tuh kat makcik die? kenapa? dan kenapa? dan kenapa? orang bertanya kat youtube comment, dekat blog, dekat fb, dekat twitter.. mempersoal apa hal perempaun nih menggedik tak tentu pasal tetiba nih>??







haha.. kalo korang salah seorang darinya.. maka percaya lah.. kenyataan nya, kita merugikan diri.. kenapa? kalo kita berterusa dengan apa yang kita buat tuh, kita sebenarnya menolong perempuan nih mencapai matlamatnya. aku pon dengan secara tanpa disegajakan melakukan bende yang sama..
korag rasa apa dia nak? satu jer.. POPULAR!!






   walaupun die terus dikutuk dan dihina, tapi yang pastiya die makin popular.. ini terbukti sebab viewer die kat youtube tuh agak tinggi kot!! da banyak parody2 video dia.. termasuk La yang dibuat dek artis2 lain yang agak2 ak tumpang popular La kot..





 ok.. cuba korang cuba ingat balek.. apa lagi kejadian seumpama di atas selalu kite buat? BANYAK!! 



contohya..bila ada antara kita yg marah.. perkataan yg keluar is..


 " ish x puas hati betul aku! bab* betul!!"





haha.. perasan x? ok.. aku tau, yang bace nih sume soleh solehah.. x cakap bende2 mcm tuh.. tapi realitinya bende tuh dah mcm kebiasaan. sedangkan binatag tuh kita benci gile2.. tapi kenapa kita sebut2? dah terasa nak makan?



hakikatnya, orang Malaysia or boleh kate manusia is a complex creation because kita selalu menybut bende yg kite benci..



 ironi x? selalunya apa yg kita sebut is supposed ti be who or what we Love.. ataupun paling x, sapa yg paling kita ingat..


 mane aku tau? korag pernah dengar lagu2 cinta sekarang ? kan banyak..




" bila terasa rindu.. kusebut namamu.. "





bila kita dok sebut nama haiwan yang Allah cipta tu, mugkinkah ianya seperti kita mnyatakan dalam hati,



" oh *oink2 yg comel.. aku cinta pada mu.."
*oink2 is the proper pronounciation for BAb*


haha..

aku pernah terjumpa dengan seorang budak baya sama macam aku.. aku terkagum tengok die.. sebab apa? dia adalah org yg x bnyk ckp, tpi pandai bagi nasihat.. setiap pergerakan die x lepas bismillah.. kalo tgh senyap2 musti die selawat.. takbir.. muka die kalo tngok mcm ada nur sendiri!




kalo piker balek.. ape yg die sebut? x lain, nama Allah ngan rasul kan?  so, rasa2 sape yag die rindu??




akh sufi : seorang pencinta yang rindu kekasihnya akan mabuk dalam cintanya hingga apa yg diboleh sebut hanyalah kekasihnya.. dan sabda nabi, seseorang itu bersama orang yang dia cintai di akhirat kelak.

oh yer! buat anda yg x tahu, bab* juga dipanggil celeng dalam bhase jawa.. tapi jaga lah guna pulak perkataan ih..

No comments:

Post a Comment