sahabat ana!!

Saturday, November 26, 2011

kenapa kene same?

Salam alaikum..

Sehari due ni Allah bagaikan menarik semula idea2 yg die penah bg.. dan ak sgt tertekan!! Haih la aku.. dose la yg mnyebabkan sumer nih.. jadi utk memohon ampun pada tuhan, jom same2 istighfar dlu sebelom bace post nih.. dan sebagai tanda syukur aku pada Allah, ak nk berterima kasih pada korang yg setia membace.. (bajet ramai je bce.. pdahal sorang due jer..) haha.. sebab apa terima kasih kt korang? Sbb org yg paling bersyukur adalah org yg berterima kasih pada orang lain!! maaf sgt2 kalo cerite aku membosankan..

Cukup panjang x muqaddimah aku? Haha.. jadi aku teruskan la yer cerkon (cerite kontot) aku?

Adik aku da mule merungut mak aku kate die x bleh beli baju uniform skola taun dpan.. die kate die kne beli jugak baju sbb die da jd pengawas taon dpan.. (hebat ker adik aku nih>? Haha..)da bercerite2 da die kt akak aku nk baju brand ni, brand tu.. ntah dapat ntah tidak..

Aku? Aku x nak la sgt beli.. baju kuning taun lepas bole gne lg.. so kne beli skit2 je perkakas.. korng tnyer knape baju kuning ? hurm.. kne cat kot.. haha x de la.. sbb sir din sruh saya jd sebahagian dr MPP. So kne pakai la baju kuning.. cumer.. aku sebenarnyer x ske baju uniform skola.. knape?

Bg aku, aku x ske pakai bende yg same.. kecuali skali skala mungkin best kite sumer pakai pakaian same.. tp, kalo da tiap hari rase mcm boring.. apa salahnyer baju kite diserikan.. penuh kecerian.. haha.. ayat nyer poyo betul.. kan lg bagus kalo setiap dri kite pakai baju lain2.. bole la kite berkembang dengan lebih kreatif.. kalo same je, mane kreatifnyer.. mane uniknyer? (alasan utk org yg x ske uniform mcm aku.. haha)

Maka suare hati aku nih aku sampaikan dekat kawan aku.. die ketawa, pastu ckp best jugak kalo kite pakai baju bebas pg skola kan? Tp kalo kite pakai same nih, Nampak persepaduan.. Nampak kite sekepala.. Nampak same jer.. same rate kan bagus.. x de la org tu nk bangge. Baju putih jugak..

Hurm.. good intention.. mnyatupadukan ummah melalui symbol pemakaian.. kalo la kite boleh satukan org bukan hanya dr sudut pakaian, tp jugak dr sudut perjuanagn.. kan best!

Akh sufi kate : biar baju berlainan, asal hati x berselisihan.. biar fikiran bertentangan, asal bergerak seiringan.. biar hati kate susah, ambil mudah jd padah.. pngajarannye, mari kite basmi uniform skola! Haha.. x de la.. mari same2 makmurkan dunia dengan same2 mnuju syurga.. jom2! eh.. knape x warne hijau nih?

1 comment:

  1. hairi da jady wrne kuning balekk ! haha . tapy jgn jady garang mcm dulu ye ye ye ? hehe . gurauu jee .

    ReplyDelete