sahabat ana!!

Saturday, November 26, 2011

lagi hebat abah aku!

Salam alaikum..

Satu hari.. 3 org kawan pergi satu pameran.. pameran ni adalah pameran masjid2.. nk tngok dialog die? Penat tau x aku buat skrip ni walaupon x kuar tv.. try bace..

Addin: hei korang2.. cbe tngok masjid nih.. ayah aku yg lukis pelan masjid nih.. die siap ad blue print lagi masjid nih.. hebat x ayah aku?

Hassan: ….... (pandang model masjid sekejap, mnguap, pastu pandang tempat laen)

Khalid:… (pandang model masjid pastu pandang addin)

Maka diorang berjalan lg.. tngok2 lg model2 masjid.. sampai dekat masjid putra punyer pameran..

Hassan: hei.. ko nk tau din? Masjid putra ni yg biaya die ayah aku.. yg plan pon ayah aku.. lagi besar dr masjid ko td tuh..

Addin:…. (tunduk)

Khalid: :… (pandang model masjid pastu pandang addin)

Dan mereka terus berjalan2 melihat model2 masjid yg disediakan.. dan due org td terus mngatakan masjid2 terkenal disitu semuanye rekaan ayah mereka.. tp kahlid tetap diam,..

Addin: hei san, prasan x si Khalid ni diam jer.. lid.. ayah ko buat apa berkaitan dengan masjid2 nih?

Hassan: aah le lidd.. slalu ko syok bercerite.. ni asal ko diam nih? Ayah ko buad apa plak?

Khalid: (senyum!) ayah ak x hebat mcm ayah korang.. kalo berkaitan dengan masjid2 ni ayah aku x de La bina ke, bg dana ke, atau buat plan masjid.. cumer bapak aku nih SLALU KE MASJID.. jom la, azan da nih..

Sesaat kemudian..

Hassan:…………………………………………………… (tunduk dan mnangis)

Addin : …………………………………………………….(sandar kepala kat hassan sambil menangis..)


akh sufi: kate rasullulah, "qiamat tu x kan terjadi sebelum orang2 bermegah2 dengan masjid".. masjid besar tp org nyer x sampai 10 org.. kadang2 ad 3 org jer.. bilal, imam, siak.. agak2 dekat x qiamat tu?

No comments:

Post a Comment