sahabat ana!!

Wednesday, December 28, 2011

x malu ke?

Salam alaikum

Family aku agak susah nak kluar sekali. Jarang2 la kluar makan ke ape ke same2.. so, satu hari aku dapat kluar, x salah kan? Kan? Herm.. sebenarnye hari tu aku kluar dengan mak aku. Saje beli barang sekolah. Erk.. jangan nak ejek yer? “eee.. da nak dekat form 5 pon beli barang sekolah dengan mak ayah lagi..” cis! Negative sungguh!

Ceritanya lepas ibu teman aku beli barang sekolah, ibu gi carik kain nk buad tudung. Abah duk luar kedai. Aku tersepit la nih, nk duduk dengan abah ke, nak masuk teman ibu beli tudung? Tau apa mana aku pegi? Aku masuk ikot ibu! Erk.. still ada yang anggap aku anak mak? Erk..

Then aku masuk dengan ibu.. tolong2 pilih kain. Sambil tu ada beberapa orang mak cik tuan punyer kedai tengok2 aku.. hurm.. nak cakap aku pelik masuk kedai kain pilih kain dengan ibu? “ hei hairi! Wake up la.. ko kan llaki?!”.. aku buad don't know je la.. then aku tanya kat ibu, “abah pernah beli kain tudung ngan ibu?” dan dengan hormat ibu jawab “ x pernah.. abah x romantik..”

BHAHAHAHA.. aku tergelak memang betol2 gelak. Hurm.. aku tahu ibu serius. Aku bukan nak bukak aib abah. Hei! Almost all man bernama suami x dirasakan romantisnya mereka sebab x pandai tunjuk kasih saying. So, x pelik bila ibu rase abah x berapa romantic. Ceh! Mcm orang dewasa x aku bercakap? Cuma, sejauh mana wanita bernama isteri dirasakan cukup kasih sayangbyang mereka beri? Itu kite jwab sendiri dalam praktis hidup. Tapi yang pasti, aku tahu abah cukup saying dengan ibu, apatah lagi kalu nak dicerita kasih sayang ibu dekat abah.

Erk.. jauh sejauhnyer2 dari topic nih. Ok, back to the story. Mak cik kedai tadi dtg situ bwak anak die. Aku rase lebih kurang sebaya aku. Ok, start situ aku da mule malu. Diorang tngok aku, aku rase mcm aku tau je diorang cakap apa dalam otak. “ eee.. tlg la.. da besar pon pegang2 tangan dengan mak.. eee…”

Mak cik tu pon kemudiannya ckp “ akak nk beli tuudng ke? Bawak anak ni?” aku senyum.. ergh.. mcm terasa pedih ni.. then anak die ckp “ waa! Sweetnyer!! Jarang ada anak laki teman mak die pg beli barang. Kan mak kan?!”

Mhahahahah!! Sekali lagi aku gelak besar dlm hati.. ceh.. ni nak bangge nih.. haha.. x de la.. cumenyer, the realiti is, terkadang what the man called macho is so empty dalam mate wanita. “so hairi, ko buat baek kat ibu sebab nak tunjuk depan perempuan tuh?” haha.. x pulak aku kate cenggitu. Aku just nak menangkis hujjah orang2 yg kate diorang malu kalo dilihat bersama mak ayah diorang..

Mcm cerite kwn aku, pergi menari breakdance dengan kwn2, pastu suruh jemput.. bile mak die sampai, die suruh family die tunggu jauh skit, malu dengan kawan2 kate die.. for what reason nak malu? Mak kite jugakk kan??

Akh sufi : malu biar la bertempat.. kat mane lagi kite nk curah kasih saying, nak pegang tngn, kalo x dekat mak ayah kite la yer x? kat bukan muhrim rasenyer berdose. Lepas ni guys, jgn segan pimpin tangan mak ayah korang kt jalanan walaupon diorang boleh jln sndri.. supaya mereka yg terpakse carik aksih saying orang lain akan cemburu dengan kite, then mungkin terus tiru kita.. kan? nak malu apa mak ayah sendiri, we supposed to be proud! i love ibu abah!

Ok da lame gile x update.. a thanks to kak ya sebab bg pinjam laptop nan broadband.. kepada abah yg duduk luar tunggu ibu beli kain, nanti teman abah pulak yer? haha

No comments:

Post a Comment