sahabat ana!!

Sunday, January 22, 2012

haram betol!

Salam alaikum,..

Masuk sekolah, kegembiraan muncul! Aku sangat suke sekolah! Pelik? Aku pon! Orang laen semua seronok cuti, aku asal lak nak balek sekolah? Maybe aku x ske rumah, so, sini la tempat aku try bahgie.. er.. walaupon x mencapai mission, tp aku try untuk bahgie ok?!

Sampai sekolah, aku cari tempat aku.. maksud aku, kelas aku.. dan as I expected, kelas saya diturunkan nye saye. Perasaan saya? Well im not really sure.. seronok jugak yer? X de pressure setinggi dulu.. but depress? Mungkin juga ada.. Kenapa? There is no Rahimi, Syahmi, Ali, ngan yg laen2. So it wont be the same as before.. tp perlu ke same as before? Kite try wujudkan a new air. X bleh?

Satu bende yang aku x boleh nafikan, aku malu lalu kelas imtiaz walaupon aku kene lalui jalan kelas tu setiap hari. Dan aku malu dengan orang dalamnya, aku pernah rosakkan name baek imtiaz, tapi insya Allah kali ni, kelas ikhlas x kan buruk sebab aku.. kalo da burukkan satu, jangan sampai due2 buruk.

Ok, muqaddimah tu.. amcam? Bole nangis x bace muqaddimah? Haha.. baek, hw pada hari pertama, 2 karangan.. bahasa melayu dan bahasa inggeris. Due 400 karangan ke atas. Pqs nota.. hei! Teringat PQS punyer ustazah.. ustazah rosuhana.

The new stazah is here! Hey.. awal2 die masuk seriously creepy.. bergetar hati nurani aku.. haha.. well die tegas orang die.. dan pada hari itu, aku dengan kawan2 aku kene satu SUMPAHAN! Haha.. x de la sumpahan.. cume, biar aku bitau korang apa die kate.

“oh yer.. dengan saya, ada satu peraturan.. dengan ini facebook diharamkan serta merta untuk kamu sehingga habis SPM.. barangsiapa yang ingkar maka tiadalah kan lulus SPM nya itu.”

Guruh berdentum. Ribut bertiup kencang. Lampu buka tutup. Suasana kelam. Langit gelap serta merta. Jeritan ketakutan kedengaran. Kesengsaraan mengetuk pintu. Otak kosong. Emosi terganggu. Fikiran bercelaru. berita ini terlalu dahsyat untuk diterima! Haha!

Dan aku rase korang bole bayangkan reaksi kami sumer.. mhaha.. well, lepas je dari tu aku cube hilangkan bayangan faceboo# tu dari ingatan.. sampai termimipi2.. haha.. tapi its ok la.. x de le mati kot x gne facebo## tu.. at least sampai akhir SPM.

Sejak sumpahan tu terjadi jugalah, perkataan faceboo# bagaikan haram didengar.. haha.. korang tau kenapa ? mcm babi la.. kalo haram die, nak sebut pon terase haram. Haha. Lepas ni kalo diorang nak mencarut tanpa dosa da ade perkataan baru.. FACEBO##.

And thats why i can`t online for nearly a year.. jadi jangan riindu2.. it`s okay.. ramai kawan2 aku x dpt terima sumpahan ni.. diorang marah.. tapi, apa bole aku kate.. da stazah buat, musti ade baeknya. Faceb### ni musti ad kesannya la kot kalo kitorang gne..

Baek, pesan saya kepada akaun profile Faceb### jage diri baek2.. jangan kene hack lagi.. kalo ad orang buli citer kt saye ye? Tp lepas SPM la. Haha.. ok.. that's all for this day.

Akh sufi said : majulah diri tanpa FACEBO##. Haha. Thanks kepada ustazah rossuhana.. kerana larangan ustazah la kerje addmath say da siap tanpa terganggu dek facebo## soklan buat ustazah, FACEBO## je ke? Kalo twitter? Haha.. gurau2 ustazah.. J

No comments:

Post a Comment