sahabat ana!!

Friday, May 11, 2012

cakap dengan sape? lagi ke?


salam alaikum… 

hei! Da bace post lepas? Psl budak ckp sorang kt dalam kelas imtiaz? Hurm.. bende tuh jugak mengingatkan satu peristiwa pernah terjadi kat surau Raudhatul Faizin tuh..
  
satu hari.. mase kite orang solat asar berjemaah, imam kitorang hari tuh x bace kuat2 doanya.. lepas al fatihah, tetiba

  krikit.. krikit.. krikit..

   kawan aku yg kat sebelah ni x pueh hati..

“ ni ape imam nih.. ade ke x doanya ni?”

“ade.. tuh die tadah tgn tuh.. budak lain pun tadah tangan tuh.. amin kan je la..”

“haha! Bagus ko bg aku cadangan nak perli die..”

“haik? Bile mase aku bagi idea perli org lak nih?”

Kawan aku nih pon pegi ckp “AMIN!!!” kuat2.. protes la kunonnyer..

“oit.. x yah la nak kuat2 sgt..” kawn aku kt belakang saff kitorang tegur..

“tapi die bace doa x dengar!”

“x pe!! Allah dengar..” aku ckp..

Silent lepas tu.. haha.. hurm.. pernah di beritakan bahwa dulu ketika org2 islam di zaman rasullullah turun bukit, mereka akan bertakbir kuat2.. lepas  tuh nabi ckp jgn kuat2.. sesungguhnya mereka menyeru tuhan yg maha mendengar.. bukan yg pekak..

   Mcm tuh la jugak kot cerita post lepas.. mungkin org lain x perlu dengar ape yg kite nak ckp.. Allah kan ade…

Qola akh sufi : teringat lirik dakwah maher zain dlm lagu die.. turn to Allah.. he`s never far away… put your trust in him.. raise your hand and pray.. mmg betul he is never far away.. faiza saala ibadi a`nni, fainni qarib.. jika hambaku bertanya tentang ku, katakanlah aku amat dekat..

 J bayangkan kalau semua org maen lawan2 bace doa kuat2.. masing2 nak bace kuat last2 jadi ape suraunya? 

No comments:

Post a Comment